tirsdag 20. desember 2011

NOVEMBER-ØRN / NOVEMBER EAGLES

D3s, 200-400 4,0 / 400mm, f4,0, 1/400, -0,33, ISO 5000

Jada, ....vinterbilder av kongeørn på foringsplass har vi sett før, og det jeg viser her er da heller ikke spesielt spektakulært, men uansett hvor "gjennomfotografert" denne arten er : det er en ubeskrivelig følelse å være så nær denne store, stolte og utilnærmelige villmarksfuglen.....høre lyden av store stive fjær og være så nær at man ser blodårene i ørne-øynene. Det gjør alltid inntrykk, og jeg kommer aldri til å bli lei av dette.....og jeg blir vist aldri lei av å sitte i kamuflasje heller, ...selv om aktiviteten denne gangen var heller laber pga den varme høsten. !

Ikke kommer jeg til å bli lei av å reise til Flatanger heller. Her har jeg møtt mange utrolig mange hyggelige mennesker!

Bildene er tatt i slutten av november.

God jul !!!

English : Pictures of golden eagles are taken i Flatanger, Mid Norway, in late November.
Booking : www.norway-nature.com.

 D3s, 600 4,0, f5,0, 1/200, -0,67, ISO 1600

 D3s, 600 4,0, f4,0, 1/160, -0,33, ISO 1600

 D3s, 600 4,0, f400, -0,33, ISO 1600

 D3s, 600 4,0, f5,6, 1/400, -0,33, ISO 1600

 D3s, 600 4,0, f5,6, 1/200, ISO 1600

 D3s, 600 4,0, f5,6, 1/200, ISO 1600

 D3s, 600 4,0, f5,6, 1/250, +0,33, ISO 1600

 D3s, 600 4,0, f5,0, 1/400, -0,33, ISO 1600

 ...og så kom den første snøen
D3s, 200-400 4,0 / 210 mm, f5,6, 1/200, +0,33, ISO 800

Menneskelig varme i "Ørneredet" i Flatanger : Fra vennstre undertegnede (han med ørnenesa!), Arnfinn Johansen, Ole Martin Dahle, Staffan Widstrand og Petter Thorsen
14-24 2,8, f 2,8, 1/800, ISO 6400

15 kommentarer:

  1. En flott billedserie av den majestetiske rovfuglen i barsk norsk natur. Likte det av skrika også og av gutta i trivelig lag.

    Trivelig Jul!

    Mvh
    Per E.

    SvarSlett
  2. Flotte bilder, selv om vi kjenner igjen stedet, greina og ørna blir ikke bildene dårligere av den grunn! Og opplevelsen kan ikke beskrives med bilder, ikke rart folk drar til Flatanger!

    God Jul til deg også!

    SvarSlett
  3. Fantastiske flotte billeder! God jul

    SvarSlett
  4. Blir aldri lei rovfugler jeg heller. Fine bilder fra Flatanger turen av både fugler og gjengen i lystig lag.

    ketil

    SvarSlett
  5. Det var da litt av ei ørnenese :) Likte bilde av nøtteskrika best men som vanlig presenterer du flotte bilder.

    SvarSlett
  6. Herlige bilder i vanskelig November nature. Men dette rekker. Til Øyvind B så har han vel ikke sett denne furua før!! Selskapet var jo også usedvanlig trivelig. God Jul til Deg og Dine Tom.Nå blir det sløve dager, men ut må man med mat til dyrene.Go Jul olem

    SvarSlett
  7. Her var det mange flotte bilder. Noen der blikkene blir det sterkeste, noen der skarpheten er til å skjære seg på, noen morsomme og nokre med eit fint miljø. Rett og slett noko for ein kvar smak :)

    Dessuten er eg heilt einig med deg i at det å kome så nær desse fuglane er ein fantastisk opplevelse som verkeleg fyller ein med positiv energi!

    Riktig God Jul til deg også, Tom :)

    SvarSlett
  8. Regner med at det siste er tatt ved hjelp av en laser som brytes når noen hever glasset til en skål?

    Ypperlig lys på majesteten, glimt i øyet og vind som løfter nakkefjærene er fine detaljer, og vår venn Ole Martin har som vanlig tjuvflaks - revene dauer konsekvent på toppen av en tue ;-)

    SvarSlett
  9. Flotte julebilder, bilde 7 er min favoritt

    SvarSlett
  10. Kvalitetsserie med flott lys. Nøtteskrikebilde nr 2 ble nok kanskje min favoritt!
    Rune

    SvarSlett
  11. Mye flott her Tom,du leverer som alltid!
    Har kosa meg me de andre innleggene under og mye snadder du har fått me deg på dine turer:)
    Håper på litt godt vær så jeg får dratt til fjells i ny camoflasje go gang fortiden på ørn men rev vil de ikke ha å jeg som har fryseren full...

    Ha en riktig god jul!

    Mvh Rune

    SvarSlett
  12. Flott serie fra Flatanger. Synes nr 2 ble det beste. Både pga positur, farver og lys.

    SvarSlett
  13. Mycket fina bilder som vanligt från dig Tom. Ser också ut som ni hade det hyggligt i örnnästet :))
    Önskar dig en riktigt GOD JUL !

    SvarSlett
  14. Flott bildeserie på spennende natur. Jeg liker nesten bildet på nøtteskrika (nr 8) og bildet på kråke/snø best tror jeg.

    Beste fotohilsn, Fredrik

    SvarSlett
  15. I can't believe how good the eagle and fox shots are. Amazing photography.

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.